Listan om tid

 
 
 
Vad är ditt förhållande till tid?
Då jag pendlar mellan att vara en manisk person som vill göra så mycket som möjligt så effektivt så möjligt till att vara helt utslagen hemma och max vilja kolla på träd så är mitt förhållande till tid enormt växlande.
Jag tänker mycket på tid. Vår tid på jorden. Tid jag har kvar. Att jag vill fylla den med sådant som känns värdefullt. Kan känna stress över att tiden inte känns tillräckligt. Och oro att jag stressar för mycket mot nästa mål och framtiden istället för att "fånga dagen". Tankar på tid tar faktiskt upp mycket av min tid, ironiskt nog.
 
Vilken tid på dygnet gillar du bäst?
Jag känner lugn och kreativitet på natten. Den tiden känns flyktig och vacker.
Men jag älskar också eftermiddags/kvälls-sol över allt annat. Bara tanken på de mjuka, varma solljuset gör mig helt varm i kroppen. 
 
Vilken är det bästa veckodagen?
Tveksam om jag har en favorit. Då jag inte har något måndag-fredag jobb och väldigt varierande vardag så tänker jag nästan aldrig på vilken dag det är. Om en älskar de en pysslar med så behöver en inte lägga någon värdering i dagar. Om du har ett jobb du gillar så känns måndagen inte som en börda utan ett privilegie.
 
När går tiden som snabbast?
När jag är på Medeltidsveckan. 
 
När går tiden som långsammast?
Väntan på Medeltidsveckan haha. De veckorna är olidligt långa. 
 
 
 
 
 
Hur länge tar det för dig att sminka dig?
Ca 0-60 min. Beroende på om de är vardag eller cosplay.
 
Vilken tidsepok skulle du vilja leva i bortsett denna?
Baserade på tidigare svar borde jag skrika "MEDELTIDEN" men den tiden var inte lika fantastisk som den jag upplever nu. Men när jag tänker efter, vilken tid har inte problem? Sjukdom, krig, förtryck osv osv. Se på nutid.
Jag säger Renässans. För de fanns vackra kläder, möbler, konst och mycket annat fint.
 
Äter du fort eller sakta?
Så långsamt. De är jätte, jätte, jätte jobbigt. Gör de väldigt jobbigt att äta med andra då de alltid slutar med att folk sitter och stirrar irriterat på en för att en ska bli klar. 
 
Vad gillar du mest att lägga ner tid på?
Fotografera, skriva, utveckla idéer, vara teaterapa, vara ute i naturen, se på solnedgångar, skjuta pilbåge, klä ut mig, drömma mig bort, gå på bio, kramas, ha intensiva samtal om påhittade saker, sjunga sånger kring en brasa, övervinna rädslor, finna nya perspektiv, gå vilse, lyssna på ljudet av regn, vara ful och inte bry sig, äta god mat, slukas upp av en bra serie eller film 
 
Vad gillar du minst att lägga tid på?
Ångest. Oro för framtiden. Demoner från förr. 
Prestations/karriärhets.
 
 
 
 
 
När brukar du går upp och lägga dig på vardagar?
Omöjligt att säga. Ibland jobbar jag dag, ibland jobbar jag kväll så de varierar massor. Men oftast inte så tidigt som jag önskar. Är en nattuggla men önskar ibland att jag kunde va typen som är uppe med tuppen. 
 
Vad skulle du gärna haft mer tid till?
Att vara ute i naturen, skjuta pilbåge och bära medeltidskläder. Samt spela spel, se filmer och cosplaya.
Helt enkelt lägga mer tid på den nördiga och lugna sidan av mig. Den delen får väldigt lite utrymme.
 
Vad gjorde du för tre timmar sedan?
Då var klockan ca 10. Jag hade precis kommit hem, fixade mat och prata med en vän i telefon.
 
Vad gör du om tre timmar?
Sover förhoppningsvis haha. Om inte min katt har andra planer.
 
Var ser du dig själv om tio år?
Jag har startat min egen teater, bor på en gård på Gotland, har familj och barn.
Rest massor. Gjort mycket häftiga jobb på många platser i världen. Funnit balans mellan karriär/kreativitet och den där lugna, mysiga tillvaron. 
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: