Mental semester

 
 
 
Varit inne ett sånt kreativt flow. Att skapa är livet. Kärleken för konsten och skapandet är så enormt stor att jag inte tror någon människa någonsin skulle kunna stå över den. Att kommunicera i sociala sammanhang är inte högst på listan över färdigheter jag besitter. Får sällan fram de jag tänker och menar på rätt sätt vilket kan kännas sjukt frustrerande från tid till tid. Men genom att skapa får jag fram mitt inre. 
 
OCH, hur fantastiskt är det att vi lever just nu, tillsammans, på samma plats, i samma tid. 
Att vi är just de vi är, helt olik någon annan, med helt egna tankar, drömmar, mål, mening. 
De kan kännas klyschigt att tala om, men tanken slår mig ibland och den är överväldigande. 
På ett bra sätt. Får en att fokusera rätt. Släppa små saker. Onödiga saker. Livet är coolt liksom. 
 
Att vara hemma, omringad av vänner, de som inspirerar mig mest, miljöer som ger mig lugn och
känt tryggheten av att vara på en plats där en har ett stort nät av trygghet har stärkt mig. 
Att vara i London är fantastiskt, spännande, givande MEN de får mig att känna mig som en droppe
i ett oändligt hav där en måste kämpa, vara framåt, ständigt lära och utbilda sig själv. Vara hemma
är som en mental semester. De behövs ibland. 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: