Krossad utrustning och stora drömmar!

 
 
 
 
Jo så att...
 
Här har ni scoopet (eller inte). Jag tog mig ut med kamerautrustning för att ta nya headshots till mitt CV som skådespelare. Det var en solig eftermiddag och jag var på gott humör.  Kameran kommer på plats, inställningar inställda... då kommer en stark vindpust och jag ser hur mitt stativ med kamera faller i slow motion mot mig och jag kastar mig fram (även jag i slow motion) men förgäves, hinner inte fram förrän de dunsat ner hårt i stengrunden och hela objektivet spräcks.
Ja... ni kan ju ana hur det kändes. Ett objektiv fattigare. Och de jag använder till allt såklart... suck.
 
Känns som jag är i en bra plats rent karriärmässigt dock. Det dyker upp mycket positiva saker. Jag lär känna mycket intressanta människor och finner mig i olika sammanhang där nya möjligheter dyker upp.
Det kommer perioder då det känns som att allt bara står stilla och det inte hänger någonting men nu rullar de på som en dominoeffekt. En bra saker leder till en annan som leder till en annan och så fortsätter de så..
Finns alltid negativa människor som undrar "när man ska sluta leka" eller "oddsen att man lyckas är små" men jag köper inte de. Vill man så kan man. Jag vet att jag kommer lyckas och att jag är på god väg, därför kommer jag också lyckas med det jag vill. Mycket bra händer, gäller bara att kämpa på. 
 
Har också funderat MÅNGA år på att starta eget företag då jag har mycket olika projekt och saker som jag pysslar med men sen så rinner det ut i sanden gång på gång. Kanske har tiden inte varit rätt. 
Men jag tror det börjar bli rätt tid. Dags att köra all in. Dags att satsa. Dags att köra! 
 
 
 foretagsmaklaren.se

Postat av: Ida

Åh jag känner igen mig i detta, råkade ut för ett liknande scenario för några år sedan. Det var inte en rolig upplevelse, ville mest bara börja storböla ;p

Svar: Åh förstår de! Det suger verkligen x/
PladderMF

2016-09-06 @ 14:55:34
URL: http://everydayhappiness.blogg.se
Postat av: Mogge

Grymt surt med objektivet :( hoppas du kan få tag på ett nytt snabbt.

Blir glad att läsa det går bra med allt annat, har alltid trott på dig mdd allt du pysslat med :) Du är GRYMT duktig och vet vad du vill så bara köra på! Du kommer lyckas med precis det du vill :D <3 många kramar <3

Svar: Verkligen :/ :/
Åh, tack så mycket! Värmer att höra! Kram!
PladderMF

2016-09-12 @ 15:09:07



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: