Ord räcker inte till

 
 
 
 
Ibland kan jag ha så mycket tankar, känslor och bilder i mitt huvud att ord liksom inte räcker till. Ord räcker inte för att förklara de jag känner eller upplever inombords. Kan ni känna så? 
 
Jag gillar ord. Gillar att uttrycka mig i ord. Ibland stannar dock alla ord som i en klumpig röra inombords och fastnar där. Därför är jag så fruktansvärt tacksam att jag har olika typer av konstformer som hjälper mig att få ut de jag behöver. Ofta tar jag bilder som speglar mitt inre. Ibland mer tydligt än andra. De är som terapi för mig och kanske även kan hjälpa folk i min närhet (och mig själv för all del) att förstå vad som försigår där inne i röran.
 
En bild säger mer än tusen ord. Den har ni hört miljarder gånger och kommer fortsätta att höra tills öronen blöder. Anledningen är ju för att de är så jävla sant. De är en sak att förklara något för någon men de är en annan att visa dem. Då kan de uppleva och känna själva. Leva sig in i din verklighet.
 
Just den här bilden speglar både mitt inre och personliga problem men även samhället. Ni får dock välja att tolka den hur ni vill.
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: