Den plötsliga längtan

1, 2, 3, 4, 5,
 
 
 
 
Julen är den tid på året som verkligen växt på mig. Jag gillar mörkret. Alla tända ljus. Alla julmarknader. All mat. Alla dofter. All musik. December är inte ens här men jag bara längtar som en galning!! 
Att jag ska åka till Visby och fira medeltida jul kan vara en bidragande faktor. Ska bli så mysigt. 
Sitter i skrivande stund med julmusik i högtalarna och drömmer mig bort till snöbeklädda kullerstensgator. Skridskor i St karins ruin. Pannkakor gräddade över öppen eld tillsammans med en kopp varm glögg med underhållning från eldkonstnärer och toner från Poeta Magica.
 
Själva julafton kommer jag troligtvis inte fira hemma. Har anmält mig till volontärjobb där man anordnar firande för ensamma, hemlösa och nyanlända. Nya, fina vänner. Men juldagen ska firas tillsammans med familjen som vanligt! 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: