Bockar av Sommar-bucketlist 2016

 
 
I början av sommaren / våren skrev jag en lista över tänkbara saker att göra sommaren 2016 och jag tänkte nu förklara sommaren över (visst, de är varmt och somrigt fortfarande men skolan har börjat nu, har inte ens hunnit nämna de tror jag)  Och jag börjar bli taggad på höst. Så jag tänkte avsluta sommarkapitlet med en liten genomgång:
 
Bucketlist för Sommaren 2016:
 
 
Grilla över öppen eld  
 
Den här lyckades genomföras i sista stund. Hade velat ha mer tid ute i naturen att grilla och bara vara dock.
Men det var riktigt gott och mysigt. 
 
Gå barfota  
MEDELTIDSVECKAN 
 
Vad ska man säga?  Bästa veckan.  Medeltidsveckan levererar ALLTID.
Räknar redan dagarna till nästa år men tack och lov så ska jag tillbaks redan till Vintern. Då blir längtan efter Medeltid på Gotland inte lika olidlig.
 
 
Ha en ordentlig picknick 
 
Drog ihop en Sagopicknick med Sagogruppen, dock så blev vi inte så många på grund av oväntade ändringar men det var roligt att det blev av iallafall. Bubblor for the win! 
 
Photoshoot i Botaniska Trägården 
 
Jag och Sara fotade Disney-inspirerade bilder -  "Micke och Molle"
Vi hade fler idéer på fotograferingar som vi tyvärr inte hann genomföra i somras men det kommer säkert fler tillfällen i framtiden.
 
 
Gå på mycket konserter 
 
Mycket kanske är att ta i men det blev en del iallafall..
Såg Bad Religion i London, Marky Ramones Blitzkrieg på Liseberg, många spelningar på Medeltidsveckan och nu närmast var jag på Skrik och Panik fest på Sticky.  (har säkert glömt flera)
 
Sitta vid havet tills solen går ner 
 
Ta färjan ut till öarna 
 
I början av sommaren tog vi färjan ut till Hönö och premiärbadade i havet.
 
Lajva 
 
Well, att lajva är kanske inte korrekt term MEN jag har haft på mig mina medeltidakläder, sprungit med min båge och drömt mig bort. Nära nog.
 
Se soluppgången  (solnedgång iaf) 
 
Plocka bär i skogen 
 
Bilden är från annat tillfälle men det blev blåbärsplockning som sedan resulterade i blåbärssaft, nom!
 
Dansa i regnet 
 
Finns inget underbarare än att hoppa omkring barfota i vattenpölar och bara skita i allt.
 
Lära mig något nytt
 
Bockade av något som jag länge velat testa, skjuta med pistoler.
Och om ni undrar över sminket,haha: Jag skulle på Pride-paraden efter, utklädd till Pikachu.

Spela in film 
 
Blev ingen film men jag och Sara startade upp en Youtube-kanal som vi samlat in klipp till.
Så det har åtminstone blivit mycket filmande. Nu ska skiten bara klippas ihop och läggas upp! 
 
Äta en riktig glassbomb! 
 
Ingen "glassbomb" men de har blivit rätt mycket glass iallafall!  
 
Blåsa såpbubblor 
 
 Åka på spontan roadtrip 
 
 
 
Icke genomförda:
 
  • Bygga ett sandslott
  • Spela minigolf
  • Gå på en skattjakt
  • Bada i Poseidon
  • Rida
  • Åka till ett solrosfält
  • Upptäcka en "hemlig plats" 
  • Övernatta i naturen
  • Nattdopp
  • Besöka ett slott
  • Åka på cyckelsemester
 
 
ÖVRIGT:
(sådant som inte var med på listan)
 
Hundvakt
 
 
Åka till London
 
 
 
Midsommar - Alice i underlandet
 
 
 
Lödöse Medeltidsdagar
 
 
 
DOP
 
 
 
Inspelning i Varberg
 
 
Utflykt på berget
 
 
Cosplaya
 
 
 
Fotografera
 
 
 
Mycket fin sommar! 
Det enda jag önskar är att jag hade stressat mindre / njutit mer. Tips till nästa år.
 
 
 

Postat av: Mogge

Väldigt härligt inlägg :D Verkligen haft en underbar sommar du :) Hoppas o önskar dig en riktigt härlig höst, finns myyycket att se fram emot :) Många kramar till dig <3

Svar: Trevligt att du tyckte de! :) Hoppas din sommar har varit fin och att din höst blir minst lika fin! Kramar!
PladderMF

2016-08-30 @ 16:55:21



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: