Fira jul över Zoom


På grund av rådande omständigheter så har jag och min stora familj ett firande över Zoom detta året. Vi klär oss juligt, dricker julmust och lekar olika juliga lekar. Jag tänkte att jag ska dela dom här ifall ni behöver lite tips inför ert eget Zoom-firande :))

 www.sofiaholmberg.se



GISSA JULKLAPPEN
Lekledaren läser upp julrimmen (kan finnas online eller skrivas egna). Deltagarna ska helt enkelt gissa vad det är för julklapp. Kan vara knepigare än man tror ibland och kan bidra till roliga gissningar.


VAD HETER JULLÅTEN?
Lekledaren spelar upp snuttar av olika jullåtar genom att dela ljudet från sin dator och deltagarna ska gissa namnet på låten.


VILKET LAND?
Lekledaren skriver in en julig fras eller ett ord på Google Översätt och spelar upp översättningar från olika språk sen är det upp till deltagarna att gissa vilket det är.


ÅRETS LUCIA
Eftersom vi har våran Zoom på Lucia så utsedde vi Familjens Lucia genom att dra någons lapp ur en hemlig låda. Vinnaren, dvs årets Lucia kommer få hem ett fint pris hemskickat i ett kuvert på posten. 



Hoppas detta var till glädje!
Har ni några mer ideer? Skriv i kommentarerna :)







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: