LONDON GUIDE: Improv Clubs


Sugen på en Impro-kväll? Antingen för att delta eller för att kolla? Oavsett om du bor i London eller är på besök. Finns många ställen som är gratis eller för en mindre summa. Uppmanar er att uppträda själva! Så kul och nyttigt för själen! Du får lära dig släppa loss, bli av med rädslor, bygga självförtroende i en trygg miljö. Att göra bort sig är OKEJ!  Ps. Kommer fylla på listan allt eftersom nya ställen dyker upp eller utforskas :) 
 

 
 
 
 
The Nursery Theatre 
 
Första stället jag gick till. Helt ny i stora staden London. Kände mig så välkommen, så inbjuden.
Människorna som jobbar där är underbara, stämningen är på topp. Och trots att min Engelska var skakig till en början då jag var OTROLIGT nervös för att uppträda/improvisera på engelska så kände jag mig trygg på detta stället omringad av dessa härliga människor. Började med uppvärmning och skoj tillsammans med alla andra deltagare innan själva föreställningen/jammet. De har också kurser ifall du vill lära dig om Impro.
 
http://thenurserytheatre.com/upcomingshows-2/
 
"Every week The Nursery presents a selection of the best improvised theatre and comedy that London has to offer. We have sketch shows and plays, musicals and games, regular nights, special guests and international stars, all at our brand new theatre in the heart of the city of London!"
 
 
 
 
 
HOOPLA! 
 
Även detta ett trevligt ställe som har gratis improvkvällar/jam samt olika typer av kurser, föreställningar osv.
Min erfarenhet så långt är att detta stället är mindre smockat på folk. Du finner Hoopla inte långt från southbank, ett centralt läge men fortfarande aningen gömt mellan husen, lätt att missa!?  
De kör andra dagar än The Nursery Theatre så planerar du veckan väl kan du fylla varje kväll med gratis Improv kvällar. På nedervåningen har de en bar också samt uteservering så vill du fortsätta kvällen med ett glas så är det fullt möjligt. Personligen dricker jag inte alkohol men i London vill folk ta en bar runda efter ALLT.
 
 
"Fun & friendly improv courses, shows and club. Improv for everyone, beginners welcome. The UK's first improv theatre. London, UK"
 
 
 
 
 
 
The Duck Duck Goose - Improv 
 
Detta stället finner du i hjärtat av Brixton och trots att jag inte besökt stället själv har jag hört mycket positivt om de. Har varit påväg dit men sen har de lyckats krockat med annat. Darn it.
Även här har de kurser och föreställningar. Att komma dit och jamma är gratis och öppet för alla. 
Du finner mer information om dom på länken nedan.
 
 
"The DDG Improv Jam is London's premier free improvised comedy jam. Made up of free improv acts, and a range of audience jams, we create a warm, loving atmosphere to allow people of all improv experiences to perform together and have a whole lot of fun. The show is every Monday at 8pm, at the Effra Social, Brixton. Come and join the fun!"
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: