8 MARS / WOMEN TO THE FRONT

 
 
 
8 MARS

Idag är det Internationella Kvinnodagen! De har förhoppningsvis inte gått dig obemärkt förbi. Och för första gången så är de där tidigare missplacerade gratulationerna mer på sin plats. Tänk vad mycket som hänt sen den senaste 8 mars!? Kvinnlig revolution! Tänker såklart på Me too. Jävlar vad saker som hänt, fantastiska saker. Män går numera runt och är orolig över att säga "fel saker" och tur är väl de... äntligen har de satts igång en tankeverksamhet. Kvinnor i min närhet som tidigare inte titulerat sig själva som feminister, har börjat göra de. Vi ska fortsätta den här revolutionen som startats. Städa ut allt kvinnohat grundligt. Har funnits stunder i mitt liv där jag varit omringad av enbart män och dessa har gjort allt för att försöka trycka ner mig. För er info, jag står fortfarande. Har mycket att dela med mig av och har inte vetat hur eller när. De kommer. Här ska ventileras. Män, ni har anledning att oroa er.
 
Hade en photoshoot med mina girls från Teater Chill. De är smarta, kraftfulla, drivna och coola som fan. Känner mig lyckligt lottad över att vara omringad av dessa fantastiska kvinnor, de inspirerar mig.  
Vi driver den här revolutionen tillsammans genom att lyfta, hylla och stötta varandra. 
 

 

Postat av: levalivettyp.blogg.se

Åh, jag håller med! Tycker verkligen det har hänt mycket på ett år. Med min "egen" feminism också liksom. Grymt!

Svar: Eller hur! Härligt att de hänt saker hos dig själv också :) Tillsammans löser vi detta. Kommande generationer kommer skratta åt oss när vi försöker förklara att de fanns en tid då människor blev olika behandlade pga kön :)
PladderMF

2018-03-08 @ 18:27:06
URL: http://levalivettyp.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: