FLYTT TILL LONDON


Hej på er! Nu har jag landat lite i allt och tänkte därför dela med mig av de mina tankar och upplevelser hitills. 
Jag har alltså dragit till London själv och min tanke är att försöka starta igång någon form av karriär/liv här. Kör de lite soft till en början för att känna om jag skulle kunna trivas här. Ni får oavsett följa med varje steg.
 
Dagen jag flög var jag de mest nerviga vrak tänkbart. Jag har flugit till London tidigare och de har varit lugnt.
Men tankan på att åka dit ENSAM under så lång tid skrämde slag på mig. Och då har jag ändå hittat på den här idén. Helt frivilligt. Självplågeri eller ambition? Ingen som vet. Här kommer lite av de som hänt hitills..
 
 
 
 
Såhär bor jag. Jag är gladare över de än jag ser ut, jag lovar. Trivs jättebra med området och boendet! 
Har bara hunnit utforska närstående delar lite men har planer på att se mer av de som finns nära mig.
Efter äventyr i de mest intensiva delarna av London känns de bra att landa här, lite lugnare. Passar mig utmärkt. Samtidigt har jag nära till allt. 
 
 
 
 
Första dagen i London tog jag VÄRLDENS LÄNGSTA promenad....
Valde att gå in till stan istället för att ta bussen och promenerade längs hela Themsen, samt över broar fram och tillbaks. Jag var så solbränd. Försökte hitta skugga. Försökte hitta någonstans att köpa en keps/hatt. Inget. Tillslut irra jag omrkring och visste inte vart jag var, hur jag skulle ta mig hem samt var helt bränd i hela huvudet. It wasn't pretty. När jag väl kom hem igen däckade jag DIREKT. Hade så ont överallt. Sen sov jag bort hela förmiddagen dagen därpå. Lite väl hardcore första dag. Måste lära mig att inte gå all in direkt, jag har tid. Behöver inte avverka hela London på en dag...
 
 
 
 
Blev påmind om vilken underlig art turister är. Så roligt att se alla som ihärdigt spriger omkring för att få den perfekta Instagram-bilden samtidigt som ALLA tar samma selfie med samma bakgrund.  
Om jag hittar någon ny vän som precis som jag saknar hämningar (läs:hyfs) så skulle jag vilja spendera en dag vid Tower bridge bara för att photobomba människor. Vore inte de värt!? Sen kommer hela Instagram fyllas med galna bilder på mig tillsammans med en hord turister haha.
 
 
 
 
Fortsättning följer ... <3 
 

Postat av: Isabella

Åh vad spännande! :)
Hur har du gått tillväga med boende och så? Har bara hört tidigare att det är både svårt och dyrt, särskilt om man inte vill bo med andra...

Svar: Har ett tillfälligt boende, hyr ett rum :) Sen om allt går vägen här med arbete osv så hittar jag mer permanent boende. Antagligen något kollektivt. Ska en bo ensam är de som du säger otroligt dyrt eller så får en bo långt från stan och pendla. Vilket också är en kostnad.
Maten är billig iallafall, så det är alltid något haha :')
PladderMF

2018-06-28 @ 13:21:28
URL: http://szalai.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: