Vad har hänt sen senast? 2/2018

 
Och så var jag på Stadsteatern ännu en gång haha. 
 
Denna gången såg jag Motherdog som min vän (och medlem av teater chill) medverkar i. 
FYFAN VAD BRA DEN VAR! Kanske de bästa jag någonsin sett i teaterväg asså. Den var rå, mörk och brutal men samtidigt otroligt poetisk och vacker. Kroppspråk och koreografi fick tala mer en dialogen vilket jag ÄLSKAR. Hatar onödig dialog. Samt musiken, ljuset, scenografin, skådespelarna. ALLT. Fantastiskt.
När föreställningen var slut kände jag mig som ett överkört tåg med utsmetat smink och våta kinder. Och då börjar folk resa sig upp och gå ut ur salen som om inget hänt...kvar satt vi, helt tomma och bortglömda. Ville inte att de skulle ta slut. Måste se den en gång till. Wow. 
 
Hängde i stan och roades av text. Viktigt att vara nyfiken och ifrågasätta saker.
Och Science Fiction bokhandel måste ha världens mysigaste café ändå.
Hängde på berget för att fota men också för att njuta av utsikten. De var värt mödan att ta sig upp.
Jobbat på mitt selfie-game, varit onödigt mycket selfies de senaste. Både fulare och finare. Och precis som allmänheten tyckte så blev det London tillslut. Snacka om att tillfredsställa sin publik.
Livet attackerade mig, så som bara livet kan. Ibland blir de för mycket. Ska gå och prata med någon typ av kurator/psykolog framöver faktiskt. Har mycket skit som behöver ut. 
Och så var de... SUPERTORSDAG. Som Filip kallade de "Tre-stegs-raketen" som faktiskt utvecklades till en "Fyr-stegs-raket". Innehållet i raketen bestod av buffé på Kings head, besök på Gratis butiken, Improföreställning på hängmattan och som avslut Standup på Crippas Café. 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: