Årsresumé 2017 (del1)

 JANUARI 
 
Januari var en ganska låg månad. Jul-ledigheten hade gett mig ångest. De var kallt och hände inte så mycket till en början. Jag hade en photoshoot när vi rev i brorsans gamla rum, då han skulle flytta hem igen. Var på Frost tillsammans med min brorsdotter. Hade casting på teatern för tv-serien Alex där jag fick ett call back men sen vart de inget i slutänden ändå. Som de så ofta kan va när en springer på castings. En får räkna med en massa nej för att få de där efterlängtade Ja:et. Bara att fortsätta.
 
 
FEBRUARI
 
Februari var en riktig kulturmånad. Gick på filmfestivalen (jan/feb för att va exakt) gick på Alexandras Odyssé på Stadsteatern för att titta på vänner som var med i den. Gick på ortenpremiären av kortfilmen "Allt för dig bror" med min vän Ewin i huvudrollen. Jobbade på ett spel-event "Beast 7" där någon ramlade ihop och fick åka till sjukhus. Var med i Tv-serien "Vår tid är nu"  och jobbade på Fängelsets Feminist-pepp.
 
På minusfronten så var jag med Indra hos veterinären flertal gånger då hennes läpp hade svullnat upp. De fanns en risk att de skulle vara allvarligare/mer svårbehandlat än de va, men som tur var löste de sig den enklare vägen och nu mår hon jättebra.
 
 
 
MARS
 
Äntligen började det komma lite ljus och värme igen vilket resulterade i att jag fotade en hel del. Mycket i feminismens-tecken med tanke på Kvinnodagen. Och wow, vad de hänt saker på den fronten med Me Too som kom senare på året! Så häftigt att få vara med om denna revolutio
Utöver det så myste jag mycket. Kollade på fantasyserier och sydde klänningar. Fick värsta popcorn perioden.
Jag och två vänner från Teatern började med dans (contemporary) så jag hade konstant träningsvärk.
 
 
 
APRIL
 
 
Här hände det väldigt mycket nytt på väldigt kort tid. Jag gick på anställningsintervju, utbildning och började jobba på nytt ställe inom en vecka. Fick lägenhet och skulle flytta in redan inom en månad. 

Toksydde inför Sci-Fi mässan som var helt underbar, som vanligt. Billy Boyd (Pippin) från Sagan om ringen var där och vi träffade Jabba. Gick på "Jihadisten" på stadsteatern som min vän skrivit manus till. Hade besök av Teater Smuts på Teater Chill samt hade en photoshoot i Palmhuset. 
 
 
MAJ
 
 
Jag packade ihop mig och flyttade till min första egna lägenhet. Både underbart och aningen konstigt/ensamt till en början. Gick på premiären av nya Pirates-filmen,  på nördparaden samt fyndade massa Tolkien/Game of thrones-böcker. Såg Doktor Glas på stadsteater med bästa Krister Henriksson. Fick en odlings-mani. Hade utbildning i filminspelning på Teater Chill / spelade in kortfilm. Gick på Hammarkullekarnevalen och Teater Smuts Demokratifest. 
 
 
JUNI
 
 
Gick på provfilmning för en kortfilm. Firade midsommar. Jobbade på Festival som bästa Tre små streck arrat. Startade bandet "Internskämt".  Hade stadsångest och längtade ut till naturen. Drog på roadtrip och njöt av regnet. Var besatt av bananpannkakor (och är fortfarande faktiskt) 
 
 
JULI 
 
 
Sommaren som "borde" vara en pepp tid var mest låg. Jag saknade rutinerna, teatern och till och med stressen.
Våren/hösten är tiden då allt händer för mig, alla event, föreställningar, jobb och möjligheter. Kände en prestationsångest över att "njuta" av sommaren men jag hade ingen sommarfeeling alls. Jag längtade efter att jobba bara. 
 
Jag och mamma tog en dagstripp till Danmark och hade en underbar dag dock. De hjälpte bota lite av detta årets "sommar-ångest".
 
 
 
AUGUSTI
 
 
Åkte ner till Malmö och hade en photoshoot med "Torn Visions". 
Sen åkte jag till bästa MEDELTIDSVECKAN. De är och kommer alltid vara årets absoluta höjdpunkt. Ord kan inte beskriva vad jag känner för denna vecka. Skulle bo med helt främmande människor så jag hade ingen aning om vad jag skulle vänta mig heller. De visa sig va underbara personer och vi hade så mycket kul! 
 
 
 
SEPTEMBER
 
 
 
Så kom den där månaden. Pappa gick bort. En stor sorg och världens största livsomställning. Men jag bestämde mig direkt för att inte låsa in mig eller gräva ner mig utan låta livet fortsätta så vanligt de bara gick. Ville att folk skulle fortsätta som inget hänt och behandla mig som vanligt. 

Jag genomförde spelningen jag höll på att arrangera. Jobbade på fängelset. Jobbade på ett Straight Edge gig på Sekten. Såg The Hives på Liseberg. Och började med teatern igen, det var ett otroligt stöd. 

 
 
 
OKTOBER
 
 
Stand up-Workshop på Teater Chill. Jag gjort mitt första ever stand up uppträdande - så scaaary.
Var på workshop med Vancouver Filmschool / Studin på Gothenburg Studios där vi gjorde kortfilmer som blev inspirationen till Filmkollektivet. Och såg när folk kämpade sig igenom "Toughest" och var lycklig över att jag inte var med själv haha. 
 
 
 
NOVEMBER 
 
 
Kultur var ordet. Repade med bandet. Startade Filmkollektivet tillsammans med Filip. Teater Chill var på Stadsteatern för att kolla på Utvandrarna samt hänga med skådespelarna. Casting-kurs med Archana Khanna. Och så blev hela teatergruppen bjudna på Halloween på liseberg.
 
 
 
DECEMBER
 
 
Vart trött såhär på årsslutet och började tagga ner med julmys. Bakade till Filmkollektivet varje vecka. Gick på premiären av Star wars, the last jedi. Började skriva kortfilmsmanus. Firade Jul och nyår.
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: