Årsresume 2017 (del 2)

 
 
 
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förr?
Flyttat hemifrån och bott själv. Mestadels skönt som fan, stundvis ensamt.
Eller ja själv och själv... har min katt, Indra. 

Dog någon som stod dig nära?
Ja. Min pappa.


Vilka länder besökte du?
Sverige och.... Gotland. De borde vara ett eget land.
I övrigt har det tyvärr inte blivit något tyvärr.

 

Mitt medeltidsgäng för i år.
 


Är det något du saknar år 2017 som du vill ha 2018?
Trygghet och stabilitet. Lever ett väldigt obalanserat och spontant liv samtidigt som jag på väldigt kort tid förlorat väldigt många nära mig på olika sätt så de enda jag saknat är trygghet. Och människor som har en djupare förståelse för vem jag är och hur jag fungerar. 

 

Vilka datum från år 2017 kommer du alltid att minnas?
Dagen min pappa dog. Den är lika tydlig i mitt minne då som den är nu. När telefonen ringde sent på kvällen och jag förstod redan innan jag svarade vad som hade hänt. Livsomvälvande datum.

Men det bästa minnesvärda datumen är. Dagen jag flyttade till min allra första, egna lägenhet. Medeltidsveckan. 

 

Vad var din största framgång 2017?
Stor personlig utveckling. Har hittat en nyfunnen tro på mig själv och en säkerhet i de jag gör. 


Största misstaget?
Finns två saker. Dels pappa-relaterade-saker såklart.
Och den andra har med relationer att göra. 

 

 
 

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, mycket sjuk faktiskt... förkylningarna har gillat mig i år.


Bästa köpet?
Milkshake!? Njaee men de varit mycket mat och mat är glädje.
Annars... alla mina Tolkien böcker kanske.


Vad spenderade du mest pengar på?
Mat. För att följa upp frågan innan, nästan de enda jag spenderat pengar på haha.


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, kärlek. Har upplevt så sjukt mycket kärlek i år. Från teaterfamiljen, vänner och människor som stöttat och hjälpt till i de mörkaste stunderna. Människor har en förmåga att överraska en på ett negativt sätt men även på de mest positiva sätt tack och lov. De upplevde jag i år.

 

 


Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2017?
"Time to say goodbye" för den spelades på begravningen.
"Saitenstreich" som spelade på Medeltidsveckan i år. Dansade oss svettiga hela natten lång!  Men även "När världen har släckt" med Sorkar och Strängar. Den tar mig tillbaks till hänget med gänget nere vid stranden den där varma MTV-aftonen. 


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och faktiskt. För på ena sidan har jag utvecklats mycket, varit med om roliga saker och träffat fantastiska personer men på andra så har de varit bortgång, sorg och ångest. Men om jag jämför med 2016 har detta året varit mindre mörkt och hatiskt. Detta har varit mer andligt och kärleksfullt. För i sorg växer även kärlek. 


Vad önskar du att du gjort/ vad önskar du att du inte gjort?
Det enda jag önskar att jag gjort är som alltid att ta tid till mig, gå ut i naturen, upptäcka världen och stänga resten ute lite oftare. Jag har satsat mycket på att rensa ut negativitet ur mitt liv. Människor som tynger ner mig eller inte tillför bra energi i mitt liv har enkelt åkt ut. Men sen har de även funnits tillfällen då jag hållt fast vid saker alldeles för länge när jag borde släppt taget.


Blev du kär i år?
Ja.

 
 

Favoritprogram på tv?
Ser sällan på TV faktiskt. Ett av få program jag följt i år har varit "Vår tid är nu" bara för att jag var med där.

Bästa boken du läste i år?
Kan ärligt säga att jag inte läst någon bok i år. Köpt en massa böcker dock. Har startat en tolkien-samling som jag är otrolig nöjd med. Ska försöka ta och läsa alla böcker jag köpt framöver också haha.


Största musikaliska upptäckten?
Saitenstreich. Gamla pengar. Knaegt. 
Även lyssnat på en del hiphop. JAG VET... sjukt olikt mig. 

 

Något du önskade dig och fick?
Yes, om vi pratar om materiella saker då. Önskade mig en pendel och de fick jag.

 



Vad gjorde du på din födelsedag 2017?
Jag var sista dagen på Medeltidsveckan! Blev väckt av Luna custos (mina medeltidssambos) med sång. 
Sedan tog jag en sista runda på marknaden, käkade och promenerade sedan till flygplatsen. Hemma blev jag firad av delar av familjen. 


Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Att jag fick ha kvar min pappa såklart. 


Hur skulle du beskriva din stil år 2017?
Bekväm? Lat? Tråkig? Ju äldre jag blir desto mindre bryr jag mig tyvärr. Teatern har påverkat min klädstil otroligt mycket då jag alltid är där och hoppar omkring får de blir bekväma kläder liksom. Ska rycka upp mig 2018. KOM IGEN SOFIA! 

 



Vad fick dig att må bra?
Som alltid, teater. Teatern är utav tvekan de bästa som hänt mig någonsin.


De bästa nya människorna du träffade?
Vi/teater chill fick in otroligt mycket nya människor till vår lilla familj som numera är en stor familj. Älskar dom alla. Så jävla taggad på vad vi kommer skapa 2018. De är vårat år.

 

Vad har du lärt dig 2017?
Ta inget för givet. Uppskatta din existens. Dra inte ut på saker eller tveka. Din känsla är rätt, gå på den. Imorgon kan livet va över så tid är de värdefullaste du har. Använd den!! 

 

Tips/råd till dig själv för 2018?
Använd din tid väl och gör något värdigt av den.

 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: