TOUGHEST 2017

 


Såhär såg det ut när vi drog till Kviberg för att kolla på Toughest. Ett hårt lopp fyllt av hinder som blandat annat lera, armgång, vippbrädor och hopp ner i kallt vatten. Jag blev både sugen och avskräckt på samma gång faktiskt. Vid ett hinder hörde vi en ung tjej utbrista "Jag spyr, det här är de värsta jag nånsin gjort" och då tänkte jag spontat, jag anmäler mig till nästa år.

Och nu ska jag strax iväg på Stand-Up Workshop med teatergruppen. Shiiiiiiiit. Måste säga att jag är båda nervös och taggad på samma gång. Finns inget svårare och mer skrämmande än just komedi liksom. Du står där helt ensam och får direktsvar från publiken om du misslyckas, antingen skrattar de eller inte. Pinsam tystnad efter ett skämt är ju som en mental jävla käftsmäll. Och här har du chansen att ta emot smäll efter smäll om du har otur. Varför gör jag ens detta!? Värsta självplågeri. 

Av ren nyfikenhet, vad har ni för humor? Politisk satir, igenkänningshumor, ironi, svart humor, ordvitsar? 
Tell me. Eller langa erat bästa skämt så jag kan stjäla de och tjäna massa cash he-he. 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: