VECKA 18 | 2017

 
Har spenderat min första vecka i nya lägenheten. De är en livsomställning på många sätt. Nytt område att lära känna. Nya rutiner. Har lagat mat som en galning! De är så roligt att ha ett eget kök att laga mat i igen! 
 
 
Var på shoppingrunda. Ville bland annat ha trätrall till min dusch och letade igenom flera affärer där det var slut. Uppgivet åker jag hem och gör en sista försök i en affär och där fanns de, yey! 
 
 
Muntra skådespelare som väntar på att sätta igång med kortfilms-inspelningen i Hammarkullen.
Alla var så himla grymma! 
 
 
Lite detaljer från nya lägenheten. Är så roligt att pynta/fixa och försöka hitta en plats för allt.
Det är myyyyyycket kvar att göra, men det tar sig.
 
 
Planterade massa goda saker. Blir fantastiskt när hemmet fylls utav tomater och kryddor.
 

 
Veckans Sämsta: Känslomässig förvirring. En kombination av lycka och vemod. Av frihet och av ensamhet.
Jag är så lycklig över mitt nya boende och det är väldigt kul på många sätt men de kommer säkert ta ett tag innan den där fullständiga hemkänslan infinner sig. Och jag saknar mina katter. De flyttar hit när saker och ting kommit i ordning.
 
Veckans Bästa: Jag älskar känslan av att känna mig som ett barn på upptäcksfärd där allting känns så nytt och oupptäckt. Så känns det just nu på många sätt. Och det är såååå roligt att fixa och pynta i nya lyan! Kan inte understryka de nog.
 
Övrigt: Veckans räddning har utan tvekan varit PODCASTS. Under mörka och ensamma kvällar i ett nytt och okänt hem har det varit underbart att lyssna på prat. ÄLSKAR "Skäringer och Mannheimer's" Pod.Lyssna, lyssna, lyssna. Finns bara två avsnitt ute än så länge, jag längtar efter fler.
 

Postat av: Anonym

Åh, står plantan i duschen?

Svar: Yes! :)
PladderMF

2017-05-09 @ 09:02:30
Postat av: Anonym

Vad är det för någon? Är du inte rädd att den ska få för mycket vatten? :D

Svar: Nejdå :) Den står långt bort i hörnet så de faller inte hinkvis med vatten direkt på den och jag tar även ut den ibland så de ska inte vara några problem.Minns faktiskt inte vad den heter haha =S
PladderMF

2017-05-09 @ 16:27:19



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: