Vår-listan 2017

 
Jag ser fram mot den betydligt ljusare och varmare tid vi har framför oss. När de knoppar på träden och blommor slår ut. Tjocka lager kläder skalas av och gatorna fylls av människor och liv.
Så.. här kommer lite vårpepp i form av Vår-listan 2017.
 
 
 
 
Vad är det bästa med våren?
Ljuset! Att en kan bli naturligt väckt av ljus på morgonkvisten. En blir gladare och mer inspirerad efter det långa mörket. Att blommor/träd börjar komma till liv och det blir grönt och vackert igen.
 
 
Vad har du för vårplaner?
Oj oj... Utöver teater, jobb och den typen av projekt så vill jag bara försöka vara ute så mycket som möjligt. Grilla, promenader i skogen, bestiga berg och hänga i en park med vänner. Tid att göra ingenting, att bara vara. Andas. Njuta av solen. Färdiga planer är att gå på Sci Fi- mässan och Geek Pride Parade, yey! 
 
 
Vad kommer du fota i vår?
Säkert mycket blommor. Inte för att jag tycker de är den typen av fotografering är roligare än annan utan för att de är så himla mysigt att ligga på gräset och fokusera på den där blomman i solen. 
Kommer även ta mer sago/fantasy-bilder.  Så sjukt taggad på de! 
 
 
 
 
 
Vad har du på dig på våren?
Min skinnjacka som vanligt *kreativt*
I övrigt kommer det bli de som faller mig in för stunden. Säkert mycket bekvämt då jag mest flänger mellan teaterhäng, dans och jobb. Önskar jag hade ett roligare svar, haha. Är fruktansvärt tråkig när de kommer till kläder.
 
 
Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan?
Oj. Denna tiden för ett år sedan var en tumult och väldigt jobbig tid i mitt liv. Väldigt mörk tid. Mitt långvariga förhållande hade precis tagit slut och jag hade utan att hinna tänka flyttat tillbaks till Göteborg och tvingats bygga upp ett helt nytt liv. Detta året är extremt annorlunda och jag känner mig väldig positiv och glad. Har mycket fint på gång och har mycket framtidsplaner. Taggad på 2017 till max. Med tanke på att 2016 var botten kan de bara bli bättre.
 
 
 
 
 
Vad händer i ditt liv just nu?
Jag jobbar på Fängelset (kulturställe) under olika event, pysslar med teater, jobbar med kommande föreställning, går på en danskurs, syr dräkt inför Sci Fi-mässan,och försöker få tid till att vara ute i naturen mer.
 
 
Vad tittar du på?
Har precis kollat igenom alla säsonger av Bron. Jag är som vanligt efter med allting.
Försökt plöja mig igenom det mesta på SVT-play faktiskt men nu kollar jag igenom era tips! <3 
 
 
Vad lyssnar du på?
Väldigt blandat. Brukar bli mycket sago/fantasy/filmsoundtrack på våren som till exempel: Brunuhille, Karliene, Stormfrun och klassiker som Sagan om ringen/Hobbit soundtracket.
Annan favorit som gått varm har varit Vånna inget och nyfunna electroduon (inte alls min musiksmak i vanliga fall) Systraskap.
 
 
 
 
 
Vad ska du göra på valborg?
Så långt fram har jag inte planerat ännu... Om jag inte har jobb eller liknande inbokat så gissar jag att jag kommer kolla Cortegen i stan och sedan hänga utomhus i någon park, grilla och umgås med vänner. 
 
 
Mina tre bästa vårtips till mig själv:
- Ta vara på ljuset.
- Stressa inte / ha inte prestationsångest.
- Se till att egentid, tid för att hänga i skogen och gå på äventyr.
 
 
 
 

Postat av: Anonym

Pluggar du inte längre?

Svar: Nej jag har slutat :))
PladderMF

2017-03-14 @ 16:00:35
Postat av: Mogge

Bilderna!! <3 Älska när våren kommer, allt känns lättare på nåt sätt :) Ska definitivt försöka vara i skogarna så mycket som möjligt, skogen är bästa stället att bara vara <3

Hoppas på en underbar vår för dig, följer med spänning och glädje dina projekt :)

Svar: Visst gör de :) De är så härligt!! Låter toppen! Hoppas jag ska hinna vara ute mycket i skogen också :')

Aw! Tack! Hoppas du får en underbar vår själv :))
PladderMF

2017-03-14 @ 21:01:58
Postat av: Anonym

Varför slutade du?

Svar: En kombination av olika saker faktiskt. Jag gillade skolan och utbildningen men det var inte rätt tid och plats för mig och jag behövde lägga fokus på annat håll. Utan att gå in djupare på ämnet :)) Dock glad för den kunskap jag hann få med mig därifrån. Den bär jag varmt om hjärtat!
PladderMF

2017-03-17 @ 18:52:27



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: