Syster VS Bror

 
 
Sen min bror flyttade hem igen och vi numer bor på samma ställe (var extremt länge sedan sist)  blir jag påmind om hur sjukt olika vi är. Haha, asså det är galet vad olika vi är. Är vi ens släkt?  Finns såklart likheter. Både utseendemässigt och till sättet. Vi är syskon. Lovar. Men ja, vi är väldigt olika.
Jag är den "konstnärliga typen" med teater, musik, foto och pyssel. Ni vet ju vad jag pysslar med mer eller mindre. Gillar att leva enkelt. Har inget större behov av att tänka framåt och planera ekonomi/pension osv. Lever för stunden. Jag kan flytta in i någons garderob någonstans och leva på min konst, that's good enough for me. Feminist. Vänster. Listan kan göras lång så jag stannar här.
Min bror då. Hur är han?  Han är en bil och motorgalning. Konstant meckande med något. Bor nästan i garaget. Åker på bilträffar. Väldigt praktiskt. Tänker mycket framåt. Pysslar med aktier. Tänker mycket på ekonomi och pension. Vill ha ett stort hus. Välplanerat liv. Ett väldigt annorlunda politiskt tänk osv.
 
Låt det här sjunka in. Tänk om vi bytte liv med varandra?
Jag får åka till garaget och mecka med bilar och motorer. Vara strukturerad och planera ekonomi. 
Han får vara impulsiv. Läsa monologer inför publik, bli inringd på event, klä ut sig och leka framför kameran.
 
Haha, vore inte det sjukt kul att se?  :'D   
 

Postat av: Anonym

Hur för du med kameran när du fotar i t.ex. snö eller regn? Kan du inte skriva ett inlägg om hur en kan skydda den osv?

Svar: Självklart! Kommer ett inlägg om de :))
PladderMF

2017-03-05 @ 21:18:29



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: