VECKA 24 | 2017

Fick hem denna fina på posten.
Arbetade och planerade samtidigt kommande veckor. Samt gick igenom Medeltidsveckans program och skrev upp allt jag vill gå på. Händer mycket kul där så jag vill se till att inte missa guldkornen pågrund utav dålig planering!

Arkham rullade mest runt och såg skräckslagen och söt ut hela tiden. Typiskt henne.

Min gamla mobil är trasig och har vart på vippen att lägga av helt så tadaaaaa. Ny mobil! 

Sydde på banden (de jag sprättade bort från en tråkigt tröja) på Medeltidsklänningen.istället.

Jobbade på Allt é Lov(e) festivalen som tre grymma ungdomar arrangerat.
Jag fick en tröja. Och en goodiebag.
Jireel var headline. Det var så bra! Jag är ingen Hiphop fanatiker men jag gilla.
Repade och tog bandbilder. Blev många "fina".



VECKANS SÄMSTA: Bristande energi. Haft svårt för att ta mig för saker och har tvingats ge mig själv sparkar i baken. Och de känns som jag har gått in någon slags sommardepp? Allt känns tråkigt och jag känner mig instängd och ofri såhär i stan. Känner ångest över att skapa en fin sommar men samtidigt vill jag bara stänga in mig och vänta på hösten. Önskar jag kunde sticka till en stuga långt inne i skogen några veckor och bara springa runt halvnaken med ruffsigt hår och plocka bär och gosa med mina katter. Ingen prestation. Inga krav. Inga människor. 
 
Något jag stör mig på....
När en tar bilder, bearbetar de i raw, finputsar i JPG och alltså lägger ner mycket tid på sina bilder. Sedan trycks de ut till allmänheten och så är det någon med anknytning till bilden som vill publicera den. De är jag cool med btw. Fördraget om de frågar eller ger något cred för de men det är okej. MEN de jävlarna tar bilden, lägger upp på sin instagram och drar på något jävla filter eller redigerar? HALLÅ!? Det är min bild, något som jag lagt ner tid på. Dels den tid jag lagt nu men även de år jag lagt på att lära mig om fotografering. SÅ, VAD FAN GÖRUUU!?
Detta retar mig så in i helvete. De är som att ge någon alternativt att någon stjäl en tavla en målat och så börjar de måla mustascher på porträtten typ. Den känslan.
Någon som känner sig? Vore härligt att höra att jag inte är ensam om detta. 

VECKANS BÄSTA: Pyssel. Att sitta inne i lugn och ro, pyssla med något litet projekt och ta de lugnt.
Måste starta igång något projekt. När jag syr en klänning till exempel slukar det mig totalt. Stänger av internet och svarar inte i telefon. De är underbart.

TIPS

@JopaBorges
på Instagram. Älskar hans bilder och hans liv ser så underbart rofyllt ut. 
Springer runt naken i naturen, hänger i något vattenfall, tar inspirerade bilder med sin kille. Önskar de kunde adoptera mig haha. Eller byta liv med mig! 

Alternativ.nu - Forum om självhushållning. Där en kan läsa om hantverk, odla sin egen mat och boende! 



Postat av: Anonym

Hur blev klänningen? 😄

2017-06-22 @ 12:12:10



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: