Drömmer sig bort

 http://www.sorselestugan.se/
 
 
 
Har tänkt så sjukt många gånger på hur mysigt det vore att åka upp till fjällen och hyra en stuga över jul/nyår men det blir liksom inte av. Nu slog tanken mig igen som så många gånger förr... jag måste ju. Se bara! 
 
Ett alternativ vore sportlovet men jag tror inte det passar sig för min del. Våren kommer vara tillräckligt fullspäckad med saker som de ser ut nu med teater, jobb och andra projekt. Asså, nästa år, då jävlar! 
Ska verkligen se till att de blir av. En gång för alla. Jag älskar ju allt som har med natur, skog och den rustika livstilen att göra. Timmerstugor, stickade tröjor, öppna spisar, snö i drivor, skog och fjälltoppar. Och så tar en med sig hela tjocka släkten och så firar en både jul och nyår där tillsammans, samt åker skidor och gör allt annat mysigt man kan tänkas göra i en fjällstuga. Hur mysigt!? Nu gäller det att övertala resten av folket bara, de är den svåra delen faktiskt... Många som ska övertygas.
Skulle verkligen inte haft något emot att äga en stuga i de mer nordliga delarna av Sverige så en kunde ta sig en avstickare när helst en ville. Samt ett ställe på Gotland såklart. Drömmen.
 
När jag var yngre ville jag alltid resa till soliga destinationer med bad och palmer men nu är jag allt mer inne på mörka och kalla platser av någon anledning. Gillar såklart sol och palmer också men det är något speciellt och mystiskt över dessa platser som som gör de väldigt lockande.

Ser de här lite som en spark i baken och en framtida påminnelse till mig själv att det äntligen ska bli av.
Så... framtida Sofia, om du läser det här: KOM IGEN NU FÖRFAN! DE ÄR BARA ATT GÖRA DE!
 
 
 
 

Postat av: Anonym

När kommer andra delen av års resumén? :)

Svar: Någon gång under veckan :)
PladderMF

2017-01-04 @ 12:10:59



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: