Årsresumé 2016 (Del 2)

 
Nu kommer del 2 av årsresumén. Denna gången lista med frågor/svar.
För att få en annan typ av sammanfattning också. Jag både älskar att läsa/svara på listor. It's ma thing.
Ni lär börja spy på mina sammanfattningar snart men ja... snart dröjer det ett år innan de är dags igen. 
 
 
 
Har du blivit bättre på något?
Massor! Jag har blivit bättre på att testa nya saker, nätverka, att göra mina idéer till verklighet, bättre på att sy, feminism/genusvetenskap, utvecklats extremt mycket inom teater och lärt mig sjukt mycket om branschen.
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Har gjort så mycket nytt i år. Både i form av upplevelser men även som människa.
Jag har bockat av "skjuta pistol" på min bucketlist, volontärarbetat, varit med i en teatergrupp och träffat massa nya människor. 

Dog någon som stod dig nära? 
Min katt, Jinxy.
Hon är väldigt saknad.

Vilka länder besökte du?
Gotland (för de borde vara ett eget land) och England/London såklart. Såg Bad Religion/Offspring tillsammans med bästis och det var så skönt att lämna Sverige, framförallt då.
2017 hoppas jag på mer resande.
 
Flätor var årets frisyr helt klart.
 
 
Är det något du saknat år 2016 som du vill ha 2017?
Det som jag har saknat mest är lugn. Har varit väldigt splittrad inombords och haft svårt att bara slappna av/koppla bort utan att tänka för mycket. De jag vill ha mest av allt 2017 är att att känna mig lugn och trygg i mig själv. Och fokus på mitt arbete/de jag vill åstadkomma. Lugn och fokus. Där har vi de.

Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas? 
27 januari.... Det starkaste minnet är ett datum jag minns med ångest. Det var då sanningen kom fram och den värld jag tidigare känt till rasade samman.
Fina minnen från 2016 är såklart Medeltidsveckan och när jag började hänga i Angered. Den typen av minnen är sådant som tog mig igenom tid av mörker.
 
Vad var din största framgång 2016? 
Oj oj oj.... framgång har de funnits mycket av trots allt. Jag har knytit MÄNGDER av nya kontakter inom film/teater/kultur och jag har byggt upp en stabil grund för något som i framtiden kan bli något stort.
Jag har utvecklats massor inom teater och jag lärt mig mycket om att arrangera. Har även lärt mig massor om mig själv, om feminism/genusvetenskap och om världen. Detta året har jag utvecklats och åstadkommit mer än jag gjort de 10 senaste åren i princip. Därför är jag sjukt peppad på 2017.  Just nu suger jag åt mig allt som en svamp och det händer så otroligt mycket med mig och runt omkring mig. 2017 kommer vara mitt år for sure.
 
 
 
 

Största misstaget? 
Att jag ältat för mycket och att jag lagt för mycket tid på människor som varit onyttiga för mig. Människor vars intentioner inte varit bra. Helt enkelt att jag har prioriterat fel. Lagt för mycket tid på helt fel saker istället för sådant som stärker mig eller kan leda till något gott.
 
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har mått ovanligt bra för att vara jag. Fysiskt sätt. 
Psyket har varit kaosartat och upp och ner mest hela tiden dock. Inte fan betalade jag för att åka med på den bergodalbanan...!?  

Bästa köpet? 
Biljetter till spelningar, event och bio. Plus all mat. 
Allt som resulterat i umgänge och fina minnen. Materiellt vet jag inte... kommer inte på något? 
 
 
 

Vad spenderade du mest pengar på? 
Mat, utan tvekan. Jag har ätit sånna sjuka mängder skräpmat på diverse kedjor.
Har blivit mycket flängade hit och dit mest hela tiden så då är ända tillfället att ta något i farten liksom...

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Finns mycket som har värmt i hjärtat. De viktigaste har väl varit att jag blivit påmind om att hur jävligt saker och ting än är.... så blir det bättre. Och att jag är så sjukt mycket starkare än jag någonsin skulle kunna tro.
Sedan har jag såklart träffat betydelsefulla och inspirerande människor samt upplevt saker som gjort mig glad.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Både och om jag ska vara ärlig. Har varit extremt ambivalent det här året och det har skiftat något enormt mellan känslostadierna. Jag har känt alla känslor starkare i år. Både glädje, sorg, hat, tacksamhet, kärlek osv.
Så det har varit en känslosamt år. Hoppas på ett lite mer lugnt 2017.

Vad önskar du att du gjort mer? 
Ärligt talat, kommer inte på något... jag har gjort så sjukt mycket av allt. Jag har byggt på min karriär, pluggat, arrangerat spelning, cosplayat, gjort nördsaker, rest, upplevt spontana/impulsiva äventyr, träffat nya människor/ skapat nya vänner, volontärarbetat, dejtat, festat, varit ute i naturen och mycket, mycket mer. 
Så bara bytt ut den negativa-delen mot mer sånt här, positivt.
 
 
 

Blev du kär i år? 
Njae...  De har hänt lite av varje på den fronten kan man säga. Men i det stora hela får jag säga, nej.
Kär är ett väldigt starkt ord som jag undviker att slänga mig med till höger och vänster. Dessutom är jag väldigt osäker på innebörden numera.... finns kärlek? Är det en social konstruktion? 
Just nu är jag i stort behov av att stå på egna ben och jobba med mig själv sen får vi helt enkelt se. 

Största musikaliska upptäckten? 
Vill säga "Jordbrand" dock upptäckte jag de 2015 första gången men det är inte förräns nu som jag börjat lyssna sönder deras musik. De spelade på Medeltidsveckan i somras och sen dess är jag fast. Älskar deras blandning av medeltid, folkmusik, visor, punk mm. De blandar på ett underbart sätt.
Ett annat band jag upptäckte på MTV var "Stormfrun" ett piratband som spelar... piratmusik, döh. 
Och så vill jag nämna en tredje upptäckt, nämligen "Vånna Inget" väldigt gött indie-punk band.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Finns de alltid.... farligt att tänka så dock. Tacksamhet är nyckeln till lycka.
 
 
 
 

Hur skulle du beskriva din stil år 2016? 
Stil.... vad är det?  I samband med min inre kris så har mitt yttre speglas där efter. Jag har skiftat mellan stilar och blandat hej vilt. Sen har jag cosplayat, fotograferat mycket och då klär jag mig i allt möjligt konstigt.
Min familj frågar inte ens vad jag pysslar med längre... jag kan ha mig en galen outfit utan att de visar den minsta tecken på reaktion.

Vad fick dig att må bra? 
Teater, teater och teater. Utan den vet jag inte hur mitt liv skulle ha sett ut nu.

Vem saknade du? 
Under större delen av året, mina katter såklart. 
De bodde kvar i Trollhättan i ca ett halvår. Men nu bor de med igen, ordningen är återställd <3 

De bästa nya människorna du träffade? 
Teaterfamiljen såklart, har upplevt och utvecklats massor tillsammans. Även Sara, min nördkompanjon.
Men det har kryllat av nya bekantskaper som har fått en plats i mitt hjärta.
 
 
Tack för din tid 2016.

Postat av: en syster

Fan, jag är så glad för din skull!!

Svar: Tack snälla! <3
PladderMF

2017-01-08 @ 22:00:07
Postat av: en syster

Förresten, ditt rum va sjukt fint, kan du inte lägga ut mer bilder på det?

Svar: Jo, de skulle jag nog kunna göra :) Just nu ser det dock ut som ett bombnedslag, men framöver, visst! ;)
PladderMF

2017-01-08 @ 22:14:53
Postat av: en syster

Förresten, ditt rum va sjukt fint, kan du inte lägga ut mer bilder på det?

2017-01-08 @ 22:14:54
Postat av: Mogge

Du är en sån grymt awesome person, säger det utan att ha träffat dig men ändå, det är vad jag tycker o tänker bara genom inlägg här :) 2017 kommer bli ett megabra år för dig, just know it :D <3 Kramar

Svar: Åh tack snälla du! Det värmer! Hoppas du får ett underbart 2017 :) Kramar!
PladderMF

2017-01-10 @ 03:20:14
Postat av: Anonym

Varför kommer inga inlägg? :(

Svar: Det kommer! Blir lite mer oaktiva perioder ibland tyvärr :)
PladderMF

2017-01-13 @ 15:27:34



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: