VECKA 8 | 2017

 
Stack iväg till tygaffären för att leta efter tyg till nästa dräkt. Då min budget är extremt liten för den här cosplayen så var det väldigt svårt och jag fick kompromissa i tygvalet.
 
 
Fick iallafall med mig tyg hem. Mycket improviserande... men nu är det på gång. Och en månad kvar till mässan ungefär. Kämpa, kämpa.
 
 
Inspelning för tv-serien "vår tid är nu" som kommer gå på SVT.
 
Först blev det att dra till studion för att fixa kostym/hår/smink och sen åkte vi till inspelningsplats. På vägen dit fick vi macka och festis. Vart en 12 timmar lång och kall dag men träffade kul folk så dagen gick rätt fort ändå.
 
 
Åkte till veterinären med min älskling för att kolla upp hennes svullna läpp. Jag var orolig och nervös, hon var nyfiken och positiv (som vanligt) samt rullade runt på golvet för att charma veterinären. 
Hon fick medicin och en tid för återbesök. Förhoppningsvis räcker medicinen för att hon ska må bra, annars får vi prova annat framöver.
 
 
 
Fredag: En kväll med feminist-pepp på fängelset med grym musik!  
 
Lördag: Förmiddagen spenderades på ortenpremiären av "Allt för dig, bror" där skaparna av filmen snackade/svarade på frågor och de vart uppträdande av soundtracket. Min duktiga vän i huvudrollen.
 
 
Spelkväll/övernattning tillsammans med mina syskonbarn. Vi hade beslutsångest över vilket spel vi skulle spela så vi bestämde oss för att snurra flaskan om saken. 
Dagen efter skulle jag till dansen och då var jag helt död i princip. Söndag är min svagaste veckodag. Alltid.
 

 
Veckans sämsta: Lite sömn. Lite tid. Mycket flängande. Att jag missat två teater-häng den här veckan för att jobb har krockat. Kommer missa kommande vecka också så det känns skit. En tappar så sjukt mycket när en missar för skådespeleri är verkligen färskvara. De måste underhållas/utövas regelbundet. Precis som träning på gym eller liknande. Måste hålla igång.
 
Veckans bästa: Att jag känt mig produktiv. Fått gjort mycket kul men även även nödvändigt den här veckan och jag ÄLSKAR den känslan. Jag är en sån som är expert på att skjuta upp saker. När saker blir gjort på en gång känns det underbart.Tidsbristen kan faktiskt vara till god hjälp där. Då hinner inte prestationsångest och krav infinna sig. Det är bara att köra på! 
  




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: