VECKA 6 | 2017

 
Hej vänner, Fick en förfrågan om att göra veckosammanfattningar och varför inte? Bra idé! 
Ska testa mig på de och se hur det landar. Så då kör vi helt enkelt:
 
 
Bakade inför hänget med teatergruppen. Lyckades glömma kakan hemma. Doh.
Filip i gruppen hade dock köpt med sig massa bullar så det blev mycket fikande och mys ändå, yey! 
 
Vi började även jobba med Teaterpjäsen som jag och katten ska sätta upp framåt våren tillsammans med gruppen, kommer bli så fett.
 
 
Gick på Alexandras Odyssé på Stadsteatern där vänner från Angered medverkade. Vilka stjärnor asså, så roligt att se dem på stora scen!
 
 
Efter föreställningen gick gänget till ett Café som har öppet dygnet runt och där fastnade vi och snackade tills vi blev trötta, hjärndöda zombies och då skiljdes vi åt i kylan och hoppade på varsin buss/spårvagn. Jag lyckades hoppa på fel. Hamnade i ett öde Kortedala mitt i natten.
 
 
 
Både Fredagen och Lördagen jobbade jag på Fängelset trots att jag var väldigt, väldigt sjuk.
Tacksam för att ha möjlighet att jobba där dock. Roligare jobb är svårt att hitta liksom.
 
Under fredagen spelade två norska feministpunkband. Att höra folk prata om att krossa patriarkatet på norska kan vara något utav det charmigaste jag hört. Bandet Lucky Malice spelade in sin musikvideo och bad alla i lokalen att peka finger åt deras kamera en och en så både personal och besökare stod på kö för att peka finger åt patriarkatet. Fint. Lördagen var det fyra Hardcore-band på scen som öste.
 
Söndagen skulle jag på danslektion men jag var död. Ja, död.
 
 
Veckans bästa: 
Elaine Eksvärd's kunskaper i retorik. Varit helt besatt av retorik den här veckan, det
är ett intressant ämne. Med väligt simpla knep kan en ändra hur omvärlden uppfattar en! 
 
Veckans sämsta:
Sjukdom. Har hostat mig genom den här veckan och jobbat trots feber... blöh.
Människor som är otrevliga och trycker ner en trots att det agerar till synes schyssta människor
men samtidigt har en överlägsen attityd som gör att en vill kasta fram ett bananskal de kan snubbla på typ.
 
Veckans fundering:
Har funderat mycket över yttrande av åsikter. Jag har alltid varit en person med mycket åsikter men jag har sluta yttra mig på sociala medier mycket. Är så kluven i den situationen. Jag vill inte bara vara en facebook-krigare som spottar ur mig åsikter. Det finns mängder av människor som tycker/delar saker. Hela tiden. Behövs det fler? Vill inte bara tycka, utan göra. Någon som inte talar om förändring utan någon som skapar förändring genom handlingar.... (Fast de ena behöver i och för sig inte utesluta det andra.) 
Vill gräva mig ner djupare i det här ämnet framöver.
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: