Drömmen om sommar

 
 
 
Jag funderar mycket på sommaren just nu. På eventuella planer och liknande. Gäller att planera i tid, framförallt i år då både tid och pengar är en bristvara. Gotland är såklart givet även om planeringen är långt ifrån klar där. Om saker blir som jag vill så blir vi ett gäng som hyr ett hus tillsammans under vecka 32. Hur grymt? (Yes, jag vet att jag tjatar om Gotland hela tiden men jag längtar så)  En månad under sommaren kommer jag passa/bo i min brors hus också så då är jag rätt fast där jag är. Detta huset ligger dock i skogen så det finns mycket möjligheter för umgänge och trevligheter. Kommer ha sleepovers och grill-häng dagarna till ända liksom. Yey! 
Träffade en vän i veckan som berättade att han ska ta en roadtrip genom Europa under sommaren och frågade om jag vill hänga med. Han ska vara borta en månad och den typen av tid har jag inte tyvärr men det lät så sjukt kul. Finns extremt många platser jag inte besökt och platser jag gärna skulle besöka igen. Istället tror jag de kommer bli någon mindre Roadtrip genom Sverige, det passar mitt schema och budget bättre.
Så- platser att besöka i Sverige då.... kanske spana in något mer otippat stället?  Varför inte dra till Tranås till exempel och hänga några dagar. Jag är en sådan kusten-människa i vanliga fall så de vore kul att kolla inåt landet mer, bada i sjöar och kolla in städer en aldrig hade åkt till annars. 
 
 
 

Postat av: Iza Palm

Roadtrip genom Sverige, det är något jag med vill göra. Lite mer upp i Norrland också. Antingen börja uppifrån och sen ner, eller tvärtom. Nu bor jag ju visserligen redan i Norrland, men ändå!

Svar: Åh, Norrland vill jag också ta en roadtrip genom, så himla fint :) Så jag förstår att du vill göra det trots att du bor där. Älskar den typen av natur!
Finns mycket fint att se i Sverige!
PladderMF

2017-02-21 @ 13:14:12
URL: http://norrskensskytten.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: