VECKA 13 | 2017

Nu är jag tillbaks med veckosammanfattningarna som tidigare igen, here you go:

På måndagen hade vi (Teater Chill) vår första workshop/träff tillsammans med Teater smuts som är helt fantastiska. Vi pratade om demokrati och gjorde massa övningar.
 
 
Jag fotograferade och kände mig sådär härligt färgglad och fabulös (även om mitt läppstift var snabbt och dåligt pålagt) men fuck it. Jag var fabulös.
 
 
Kattgräset jag har planterat började ploppa upp och jag följer dess växt med nästan PINSAM spänning. 
Köpte även lite andra växter/grönsaker som jag ska plantera framöver :)) 
 
 
Teater Chill hade sin andra träff tillsammans med Teater Smuts och när folk möts i en teatermiljö händer alltid helt magiska saker. Det är så sjukt häftigt. Alltid mycket kärlek och nya lärdomar.
 
 
Hade en photoshoot / mysdag på stan tillsammans med Martina.
Vi var inne i Palmhuset! De är vackert och luktar gott.
 
 
Var på danslektion och körde ett hårt pass med styrka och övning av koreografi.
Efteråt drog jag och girlsen upp på berget med varsin glass och pratade om livet.

 
VECKANS SÄMSTA: Planering och uppstyrande av planer. Jobbigt har även varit att jag haft många viktiga samtal att ringa och jag gillar inte att prata i telefon. Speciellt inte med främmande personer som har någon slags makt över mitt liv. Samt att min symaskin brakade ihop när jag är i desperat behov av att använda den.
+ stress över att människor hör av sig över messenger. Framförallt om oviktiga saker. Skulle jag svara på allt hela tiden skulle jag inte ha någon tid över....
 
VECKANS BÄSTA: Att jag har nytt jobb på G! Och lägenhet! Att jag har träffat mycket nya/gamla människor som gör mig varm i hjärtat. Att jag lärt mig så sjukt mycket. Denna veckan har känts så himla lång och innehållsrik på alla sätt och gjort mig superpepp inför framtiden! 

ÖVRIGT:  Det är viktigt att prioritera i livet.Vi har väldigt begränsat med tid och energi. Lägg endast tid på de som är bra för dig och får dig att må bra. Gör dig av med resten. Designa ditt liv utifrån dina egna förutsättningar och inte utifrån föreställningen om hur ett liv ska se ut.
Jag har för första gången på länge hittat en formula som fungerar för mig och de gör mig så tillfreds med livet.
Har människor runt mig som jag kan ha djupa samtal om livet med. Om ångest. Om mörker. Men även konst och kreativitet. Eller bara vara löjlig med. Gör saker jag brinner för och som känns meningsfullt för mig. Har arbete som är flexibelt och kan kombineras med en skådespelar-karriär vid sidan av samt mycket roliga framtidsplaner. Jag är så tacksam över detta. Minns tunga dagar av mörker och glädjer mig åt hur ljust och kärleksfullt mitt liv är just nu :')   
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: