Historiens vingslag

 
 
 
Stor anledning till att bloggen är tyst är på grund av att objektivet till kameran sprack och de är de enda jag har här. Dessutom har jag inte mycket tid över för det är full rulle hela tiden. Teater jämnt eller något annat projekt på gång. Har exempelvis inte så mycket tid över till att hålla iordning runt mig, mitt rum är en kringszon som jag återvänder till med jämna mellanrum för att pusta ut.
Men idag fick jag fixat faktiskt. Ogillar känslan av att komma in i en rutt och behöver kasta omkring saker för att förnya ibland så jag tog och möblerade om också för sakens skull. Poäng till mig! 
 
Längtar såååå efter en egen lägenhet. Ni anar inte hur mycket. Men det är lättare sagt än gjort. Har mina hökögon på ständigt vakt för att haffa tag i lägenheterna när de dyker upp men det känns rätt hopplöst. 
Kan vara en sleten inrökt etta i någon förort långt bort haha. Vill bara ha något eget mer än något annat.
Ett ställe där jag kan slänga in alla mina antika fynd och gamla möbler och inreda / gör precis som jag vill. Inte behöva rätta mig efter någon annan. ÄLSKAR antika föremål, så mycket mer känsla. Man kan höra och känna historiens vingslag i luften. Så lite ikea som möjligt ska in i mitt hem. 

Just nu ligger mycket av mina prylar i flyttkartonger, fortfarande. Har ingenstans att ha de. Har även sålt en hel del. Får bara ha framme mina absoluta favoritsaker, resten får vänta. På bilden kan ni till exempel se en gammal bönebok från 1700-talet (gissar jag, baserat på insidan).  Jag är inte religiös men jag såg den ligga i en monter och den fångade min blick på långt håll. Så vacker!  Njuter av att den är något av de första / sista jag ser varje dag. Lådan / kistan den ligger på är från 1900-talets början (minns inte exakta årtalet) och spegeln man skymtar på sidan är också en gammal sak, ingen aning om hur gammal men jag ÄLSKAR den. 
Jag bryr mig personligen inte om värde i form av pengar. Saker jag tycker om ett har ett värde för mig och de är det som räknas. Skulle dock vara kul att få mer fakta så att föremålen verkligen kan komma till liv.
 
 
westlingvardering.se
 
 
 

Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

vilken snygg döskalle

Svar: Tack :)
PladderMF

Postat av: Anonym

Hur var MTV i år?

Svar: Underbart! :) Ska lägga upp både mer bilder och video från de!
PladderMF

2016-09-23 @ 21:43:52



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: