Medeltidsveckan 2016

 
Ledsen för världens senaste uppdatering men här kommer en bildbomb från Medeltidsveckan 2016.
Och jag kan med stor glädje berätta att jag ska tillbaks till Medeltiden i Visby redan denna December och fira Medeltida Jul där.  Kommer bli marknad, eldshower, gyckel, musik och tjocka lager av ylle bland förhoppningsvis snöbeklädda kullerstensgator.
 
Men såhär såg det ut i somras denna fantastiska vecka i augusti som jag ständigt längtar till:
 
En favoritplats. Det vackra trädet mot kruttornet i solnedgången. Folk som sitter lutade mot muren och tittar ut över havet nedanför. Cyklar står ledigt parkerade och polk strosar glatt omkring. Som en saga.
 
Pilbågs/Armborst-uppvisning. Jubel och ståhej. Råttdam som går omkring och låter folk klappa sina råttor.
 
Min pilbågsoutfit. Inköpt på marknaden: Struthätta, dryckeshorn och midjeväska. Det är omöjligt att inte spendera alldeles för mycket pengar under MTV-marknaden tyvärr..
 
Utsikten från tornet //  Den sista solnedgången på ön.
 
Jag skulle kunna stanna här föralltid. Finns inga ord för hur vackert och fantastiskt det är.
 
Precis efter bilden togs kom de fram två utländska killar som ville ta kort tillsammans med mig och min mor sittandes i fönstret. Jag missförstod allt han sa i princip då hans engelska blandat med (minns inte var de kom ifrån) sitt språk blev för mig alldeles obegripligt. Efter de lämna hade jag och min mor tydligen hört två helt olika historier...
 
Gyckel på Forum Vulgaris. Marknadens scen, där kan man spendera sina dagar med att äta god mat samtidigt som man njuter av uppträdanden av olika slag.
 
"Vill du ha en bra bild..?  Ta en nu"
 
Jag springer gator upp och ner som den krigare jag är! 
 
I väntan på Medeltidsveckans-Invigningsfest. Det är alltid FULLT med folk och ska man få plats får man vara i god tid. Vi lyckades faktiskt få plats allra längst fram och såg hur bra som helst! 
Hade med oss spel och fika att underhålla oss med under tiden.
 
Jordbrand. Såg dem tre gånger under veckan, haha.
På invningsfesten och två gånger i St. Karins ruin. Favoritband! 
Och den platsen asså... hela taket är i princip borta så kollar man upp så ser man himlen och fåglar som flyger förbi. På väggarna växer grönska och ljudet klingar så fint där inne, det är bara helt magiskt.
 
Det är väldigt ösig musik så mot slutet reste sig publiken och hoppade omkring barfota med sina medeltidskläder och bjällror runt fötter för att sedan lägga armarna om varandra. Kärlek.
 
På marknaden hittar man FÖR mycket grymma saker.
 
Asså... alla dessa platser. Ständig längtan dit.
 
 
Världens bästa vecka.

Postat av: Mogge

Finns inte ord för hur underbart fina bilder du tar! <3 Visst att platserna gör mycket men det gäller ju att se bilden för att ta den :) Du är amazingly awesome på så många levlar :) Kraaaama

Svar: Åh, tack så mycket!! :)
PladderMF

2016-10-05 @ 03:25:30



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: