Ingen tid för höst.

 
 


Det är ingen hemlighet att hösten är min absoluta favoritårstid. Därför känns de så himla tråkigt att jag inte hunnit ta till vara på den detta året. Iallafall inte än. Jag vill ut och vandra i skogen, ta höstiga bilder, baka och ha filmmaraton men jag hinner fan inte. Antingen är det skola, teater eller så går tiden åt till jobb/ projekt / vänner. Bör inte klaga egentligen men jag har ett sånt stor behov av att bara få vara. Få känna lugn, andas djupa andetag, känna lukten av skog och slippa alla miljoner intryck och krav. Är det något jag ska lova mig själv är det att jag ska skapa uttrymme för detta i mitt liv.
 
Hela detta året har gått ut på att fundera mycket på vem jag är, vad jag vill göra och försöka hitta balans mellan saker och ting. Jag är fortfarande inte där än. Finns fortfarande mycket jag inte vet men jag har kommit en bra bit på vägen. Det kan vara extremt stressigt inombords att inte veta. Känna tiden gå, höra klockan ticka utan att veta vart man är påväg och varför. Har ifrågasatt i princip allt jag någonsin tyckt och tänkt under tidigare delar av livet och fått testa mig fram för att ta reda på vem jag är på nytt.

Har tagit upp vissa intressen på "blodigt allvar" och lägger ner hela min existens i de. 
Teatern hör till den kategorin. Om jag stannar i Sverige kommer jag troligtvis söka till Scenskolan efter denna utbildningen. Har knutit sånna mängder värdefulla kontakter inom film/teater detta året också. Framtiden är ljus! Sedan har jag även mycket arrangörs-planer på G och de känns kul att vara mer involverad i musik igen. 
 
När jag flyttade tillbaks till Göteborg efter uppbrottet kände jag mig mer ensam än jag någonsin känt mig. 
De människor jag hade umgåtts med under många års tid var gemensamma vänner eller folk som bodde i Trollhättan och de försvann mer eller mindre. De människor som fanns i Göteborg hade flytt staden eller fullt upp med sina nya liv så de kändes också mörkt. 
Men asså, shit. Vilka människor jag mött. Dels sånna som fanns innan som har kommit mig ännu närmare, gamla kontakter som har återupptagits men även MÄNGDER av nya människor som har kommit in i mitt liv och fått en plats i mitt hjärta. Är så jävla tacksam för varenda en. Dessa människor förgyller inte bara min vardag utan de har lärt mig mycket om mig själv och fått mig att upptäcka nya saker hos mig själv.
 
Finns många frågetecken kvar i mitt huvud men jag kämpar på. Jag vet att kreativitet, konst, kärlek, gemenskap och att bekämpa förttryck är viktiga saker för mig. De är något som jag vet säkert.
Resten kommer jag fundera ut efter resans gång! Det kommer bli en åktur som går mycket upp och ner. Kanske är lite gropar i vägen här och där men jag tror att jag även kommer se mycket vackra platser och uppleva sjukt mycket häftiga saker på vägen! 
 

Postat av: Miss Baby Peaches

Jättehärliga bilder!

Svar: Tack så mycket! :)
PladderMF

2016-10-19 @ 09:17:30
URL: http://babypeaches.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: