Badrums-inspo

 
 
 
Lägenhetsletandet fortsätter. Jag längtar efter ett eget place mer än något annat. Ett ställe jag kan fylla med antika möbler och ett ställe där jag kan göra som jag vill. Stanna upp hela natten med stämningsfull musik, tända ljus och massa konstnärliga projekt på gång.
Och jag längtar efter att inreda. Nu har jag mitt rum och de är inte så mycket jag kan eller vill göra med de just nu. Planen är att inte bli så långvarig här så de känns onödigt att lägga mycket tid på att pynta och pyssla.
 
För att stilla mitt städinga begär efter att leta antika möbler, gå på second hand loppis och fynda så gjorde jag ett litet kollage här med inspo. Saker jag går igång på när de kommer till inredning är:  Rustikt, vintage, industrie, 1800-tal, slott, gamla äventyrsfilmer, tim burton och tolkienvärlden.  En väldig massa helt enkelt. Men gärna gammalt och charmigt. Då känner jag mig hemma! 
 
Så, denna gången kollar jag på badrum.
Badrum är ett rum som gärna känns plastigt och kalt om du frågar mig. Kan gärna bli tråkigt. Jag gillar att ha en naturlig färgskala och gärna få in mycket natur och naturmaterial för att göra de lite mysigare och tuffare. Betong, trä, växter, korg, sten. Eller köra en väldigt slotts-inspirerad stil och föra in möbler som kanske inte känns som typiska badrumsmöbler. Typ en kristallkrona eller vackra lyktor. Kristallkronor höjer vilket rum som helst.
 
 
http://www.nbjbyggkakel.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: