Inte samma människa längre

 
 
Går på en Teater / Film - Workshop den här veckan och jobbar med att göra klart en monolog till morgondagens sista pass. Gruppen har blivit uppdelad i två olika grupper och tanken är att våran grupp ska slå ihop alla våra egna projekt till ett gemensamt i slutet.
Det talas väldigt mycket olika språk i den här gruppen, det finns en arabisk tolk med på passen för de som inte talar svenska/engelska. Både teater och film är ett universellt språk som alla kan ta till sig så de spelar ingen roll om vi knappt kan prata med varandra. Det är så otroligt vackert att se! 
Trots att kursen i sig är lärorik och väldigt rolig att ta del av så är de just den biten som berör mig allra mest, blir verkligen berörd på djupet. Träffat så mycket fina människor att jag knappt vet vad jag ska göra av mig själv! 
 
Hade till exempel sällskap med en ensamkommande kille från Syrien om deltar i workshopen. Innan jag mötte honom så gick jag runt och var trött på världen och all den ytlighet som jag såg överallt. Femton minuter av samtal om både glada / tunga ämnen med honom så kände jag mig som en ny människa med ett helt annat perspektiv på livet. Snacka om att bli överkörd av ett tåg. Det är sånna möten som berikar livet på riktigt! 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: