Den satans stressen

 
Som jag nämnt MÅNGA gånger de senaste har det varit väldigt mycket den senaste tiden. Har börjat känna av att jag tagit på mig mer saker än jag klarar av. Så mycket jag vill/ behöver få gjort och samtidigt försöker jag hinna träffa alla jag vill och finnas till hands för de som behöver mig.  Ibland måste man helt enkelt se sina begränsningar, man är inte mer än människa och ingen superhjälte som klarar av att ta hand om miljoner saker samtidigt.  Alla behöver få vila ibland.  De senaste har jag konstant tänkt... "om några dagar / nästa vecka blir det lugnare" och sen dyker det upp miljoner nya saker som jag absolut inte kan stå emot / säga nej till.
 
Stress är en obehaglig och jobbig sak. Så... jag skulle verkligen behöva ta en paus från den. Koppla bort alla måsten, alla krav som jag ställer på mig själv,  stänga av mobil / internet och bara vara några dagar. Försöka acceptera att världen inte faller samman om jag tar en paus från den. Man är inte en svagare / sämre människa om man inte klarar av att hinna / orka med allt. Tvärtom. En väldigt bra sådan. Som ser sina begränsningar och gör hälsosamma val för sig själv.  En trött och stressad själ är inte till speciellt mycket nytta för andra heller.
 
 
Så... om jag blir mindre aktiv här, förstår ni. Bara jag som tar en paus från stress och krav.
 
 
 thereseelisabeth.se
 
 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: