Hej från den andra sidan!

 
 
 
Antar att många av er har plöjt igenom ett eller möjligtvis flera julbord, familjehäng och presentstök. Grattis, ni tog er till andra sidan julhelgen (hello, from the other side....) Nu väntar mellandagar och nyårsfirande! 
 
Julafton firade jag som sagt i Biskopsgårdens Kyrka där jag ställde upp som Volontär. Bortsett från att jag hade världens migrän hela dagen så var det så himla fint. När man jobbar idéellt har man alltid en sådan naiv föreställning av att man ger och bidrar så mycket. Sanningen är att man får betydligt mer än man ger.
Först fick jag stå och hälsa alla välkomna. Bara de var spännande i sig. Genom dörren kom verkligen ALLA typer av människor. Det var fattiga, hemlösa, tiggare, alkoholister / nyktra alkolister, äldre, nyanlända och familjer med sina barn. Och Tomten hälsade på. Prästen frågade tomten vilka som skulle få paket "är de dom som varit snälla?" och tomten svarade "alla människor är snälla" sen fick alla ett paket, barn som vuxna.
Vi käkade också ett riktigt maffigt och fint julbord, dansade kring julgranen, lyssnade / sjöng julsånger tillsammans och själv pysslade jag en massa då mitt ansvarsområde var barnrummet. 
Kvällen och juldagen spenderade jag tillsammans med min stora och galna familj. Vi käkade ännu mer julmat.
 
Och idag (annandagen) hade vi bestämt oss för att komma ut i naturen och grilla. Trots att de är en storm på intågande och att vi fick utstå både, regn, snö, hagel och kraftiga vindar så genomförde vi ändå vår grillning.
 

Postat av: Anonym

Ooo, kan du inte visa vad du fick? :DD

Svar: Självklart!
PladderMF

2016-12-26 @ 14:35:41



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: