Fotograferings Filosofering

 
 
 
 
Jag är sugen på att börja mer med Stilleben. Har i princip ALDRIG gjort det tidigare och har plötsligt fått sådan lust att börja. Var kommer de ifrån? Så himla mysigt att leta upp intressanta föremål och saker som kan vara med för att sedan styla. Kommer bli en hel del second hand letande efter kul saker, love it.
Har alltid varit så fast i porträtt att jag missat hur kul stilleben/matfotografering kan vara. Ska eventuellt skapa en kokbok till sommaren tillsammans med en vän som arbetar som kock så nu ska de lekas loss.

Till en början vill jag fixa så jag har lite olika roliga, bakgrunder. Har två stycken träpallar som jag använder mig av nu. Ger den där rustika stilen med mycket struktur. Funkar väldigt bra! 
Skulle dock vilja ha lite fler trä-bakgrunder i lite olika träslag och färger. On the good side, de är enkelt att göra en själv. Åk till ett place där de säljer schysst trä, välj ut träslag, såga till önskat träslag, spika ihop, måla/betsa och använd. Kan man ha en för varje tillfälle. Sedan kan man även ha andra typer av bakgrunder som färgade papper, tapeter, tyger, mattor. Asså, allt i princip. Allt som kan tillföra något intressant.
 
 
klockestrand.nu

Postat av: Anonym

Kan du inte skriva om medeltida jul och visa lite bilder där ifrån? :D Även skriva lite om och visa dina medeltidskläder och hur du har gjort dom och så??

Svar: Självklart :) De ligger lite uppe och mer kommer!
PladderMF

2016-12-12 @ 11:02:48
Postat av: Anonym

Kan du inte skriva om medeltida jul och visa lite bilder där ifrån? :D Även skriva lite om och visa dina medeltidskläder och hur du har gjort dom och så??

2016-12-12 @ 11:02:50



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: